Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

25.5.08

Percubaan menulis yang santai-santai


Saya cuba untuk menulis yang santai-santai.
Tidak berat.
Yang ringan dan penuh lelucuan.
Malang saya tidak pandai dan percubaan saya tidak pernah menjadi.

Barangkali mungkin.
Perjalanan hidup saya. Tidak pernah santai-santai.
Penuh keributan dan kekecohan.

Atau
Saya terlalu asyik merenung bintang.
Lantas saya teralpa. Di mana rumput yang dipijak.

Atau
Hati saya telah karat
Ada keperluan untuk mencuci hati.
Saya cari-cari Clorox berjenama kitabullah.
Telah berhabuk kulitnya.
Walau disimpan di dalam sebuah rak bercermin

Saya cuba untuk menulis yang santai-santai.
Tidak berat.
Yang ringan dan penuh lelucuan.
Malang saya tidak pandai dan percubaan saya tidak pernah menjadi.

Imej kredit to Hope

9 ulasan:

mOEha Aziz berkata...

salam kak,

akak sentiasa pandai menulis...

adik botak ini, sentiasa akan tersenyum bila bertandang ke sini...

Kassim Selamat berkata...

Yang santai² tuu yang buat tulisan dan isi ceritanya menarik (^_^)

13may berkata...

KakLily mempunyai tatabahasa dan gaya yang tersendiri...

seronok membaca tulisan kaklily :)

tasikmerah berkata...

kak,
kadang2 yang santai2 itu akan jadi yang alpa-alpa...

Amalina berkata...

Yelah kak Mar. Tulisan kak Mar sentiasa menarik. Tak kiralah apa ceritanya, byk yg boleh dijadikan panduan/ cth pada Amal.

mama ranggie berkata...

teruskan kak!

t.a.t.a berkata...

Saya pulak nak sgt tulis cam akak tu, tapi tak reti.

*otak beku, jari kaku*

waterlily berkata...

Salam,

Untuk rakan-rakan yang menyokong dan memberikan kata-kata semangat dan yang membaca dalam diam.

Terimas banyak-banyak. Kadang kala saya jadi kurang yakin dengan diri.

Blog ini bukanlah apa-apa. Namun ia buat saya rasa dihargai.

Di luar sana tiada sesiapa kenal si Water Lily.

Jadi izinkan saya perasan di sini sekejap :p

Terima kasih ya.

neeziee@separawaras.com berkata...

saya tak pernah mencuba apa-apa.

alahai..