Langkau ke kandungan utama

Melunaskan hutang piutang cyber(tag lah tu)

Brilliant Weblog is a prize given to sites and blogs that are smart and brilliant both in their content and their design. The purpose of the prize is to promote as many blogs as possible in the blogsphere.

Here are the rules to follow:

1) Put the logo on your blog.
2) Add a link to the person who awarded you.
3) Nominate at least 7 other blogs.
4) Add links to those blogs on yours.
5) Leave a message for your nominees on their blogs.

Maaf!
Hari ini saya malas mau menterjemah. Kakak yang manis ini telah menghadiahkan saya award ini. Lantas saya pun mau berkata dua patah cuma.

“Lihatlah dunia”

Terima kasih Kak Ja. Hehehe!

Oleh kerana, saya sangat pemurah, maka dengan ini saya akan memberikan award ini kepada tujuh pengomen pertama entri ini. Silalah ambil dan jangan berebut okay. :p

Dan ini pula tag dari adinda SHIMI.



Katanya hidup ini indah.

'ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN' dan anda bakal mengondol anugerah ini.

It should been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on his/her blog.
2. Put the link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage for your nominees

Juga makcik malas mau buat terjemahan. :p

Ucapan berangan makcik:

“Jika saya ada berjuta ringgit, saya mau beli cinta dan hati-hati manusia. Sekianlah sahaja ucapan ringkas gila saya.”

Terima kasih.

Nota kaki:

Setelah mendapat anugerah, tiba-tiba kreativiti saya mati sebentar. Tapi jangan ditalkinkan lagi. Saya keletihan. Sakit dan mau beradu sebentar.

KOMA.

Kepada yang rajin, sila jawab tag ini. Terbuka kepada semua warga cyber yang rajin, tidak letih dan tidak malas.

Terima kasih ahaks!


Ini dari Encik 13May. Saya belajar jadi pemurah dari dia.

Sebenarnya, sebetulnya saya mengidam anugerah dari Geng Jurnal. Tapi saya sedar diri, apalah sangat blog dan tulisan saya ini.

Ulasan

SHIMI berkata…
Terima kasih akan yang sporting. Mereka meminta kita menunaikan
13may berkata…
oh! 2nd komen...bolah bolot award ni semua :D
Tanpa Nama berkata…
kak. macam pelakon pulak.. lepas dapat award, terus menyepikan diri... haha. jangan lah gitu! saya seru kekreatifan akak supaya menjelma dan mengupdate blog ini!! :)
Lily Abdullah berkata…
Lina,
Tak..tak..tengok ada entri baru tuh hahaha..

May,
Akak tau hang dah ada. Buat apa2 banyak2. :p

Shimi,
T/kasih kerana selalu ke sini :)


ps: Nampak takde orang nak award ni hehehe...
SyAhiRah LaLAla berkata…
pengisian yg menarik,,i wud say that. salam kenal :)
Lily Abdullah berkata…
Shahirah

Thanks and salam kenal juga :)

Catatan popular daripada blog ini

Aku tidak beretika?

Aku menggaru-garu kepala yang tidak gatal sambil mata menerjah bulat ke layar pc. Aku gugel Ethical issues in workplace . Kemudian Ethical Theories . Bermacam laman dan arikel keluar. Maklumat overload . Melimpah. Uhhhhhhhhhhhhhh ! Susahnya memilih. Rasa macam si Puspawangi memilih dan mengasingkan barangan dari uncang Tok Janggut dalam cerita Musang Berjanggut. Puncanya bukan apa. Aku tak berapa pandai English . Walaupun kamus Oxford yang tebal sentiasa diheret masuk hingga ke kamar tidur. Eternal Law ? Utilitarianism ? Universalism ? Justice Theory dan macam-macam lagi. Entah apa-apa Mana satu satu mahu diadaptasikan ke dalam study case tugasan aku. Aduh! Damn ! Ada satu minah sudah kutuk aku dalam forum. Dia kata aku unethical masa berforum. Hujahnya, aku salin dan tampal informasi di web dan letak dalam forum. Cis ! Selama ni aku buat benda yang sama juga. Bukan aku kata aku punya. Aku tulis sumbernya. Dan pensyarah aku tak pernah kata apa-apa pun. Pada aku selagi, aku nyatakan

Monolog kecil

Kebarangkalian apabila aku menulis di sini hanya seperti melakon sebuah teater monolog. Ada penonton. Tiada reaksi. Namun bukankah tiada reaksi itu juga satu reaksi? Hi, awak apa khabar? Aku cuma ingat Nizam Ariff dan Art (Atorzy ). Aku cari blog Art. Tak jumpa lagi.

"Mari bercerita" kata Cik Ninapop

“Mari bercerita tentang episod kehidupan” kata Cik Ninapop . “Kamu ditag” dia menjerit di peti jerit saya. Hidup kita berepisod-episod, berbabak; kita antagonist dan kita juga protagonist dalam waktu yang lain. Kita tuan sutradaranya. Kadang kala serentak. Saya sudah banyak menulis dan ada waktu memiktifkan sebahagian daripada kehidupan saya. Sudahnya, tidak banyak lagi episod-episod silam yang boleh diceritakan. Hanyalah ini! Episod 1 Saya dilahirkan di sebuah perkampungan yang namanya mungkin tidak tercatat dalam peta Malaysia. Walaupun tempat tersebut jauhnya kira-kira 45 minit ke bandaraya Alor Star. Ketika saya beritahu nama tempat itu, pasti mereka akan bertanya. “Situ banyak pokok limau ek?” Jenuh saya menerangkan tempat asal saya adalah perkampungan sawah padi. Jika ada pokok limau pun, hanyalah pokok limau purut; yang ditanam bertujuan untuk dibuat acar limau, daunnya untuk dimasak tomyam dan buahnya yang gugur juga dipercayai untuk menakutkan ular-ular berkeliaran, terutam