Langkau ke kandungan utama

Melunaskan hutang piutang cyber(tag lah tu)

Brilliant Weblog is a prize given to sites and blogs that are smart and brilliant both in their content and their design. The purpose of the prize is to promote as many blogs as possible in the blogsphere.

Here are the rules to follow:

1) Put the logo on your blog.
2) Add a link to the person who awarded you.
3) Nominate at least 7 other blogs.
4) Add links to those blogs on yours.
5) Leave a message for your nominees on their blogs.

Maaf!
Hari ini saya malas mau menterjemah. Kakak yang manis ini telah menghadiahkan saya award ini. Lantas saya pun mau berkata dua patah cuma.

“Lihatlah dunia”

Terima kasih Kak Ja. Hehehe!

Oleh kerana, saya sangat pemurah, maka dengan ini saya akan memberikan award ini kepada tujuh pengomen pertama entri ini. Silalah ambil dan jangan berebut okay. :p

Dan ini pula tag dari adinda SHIMI.



Katanya hidup ini indah.

'ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN' dan anda bakal mengondol anugerah ini.

It should been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on his/her blog.
2. Put the link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage for your nominees

Juga makcik malas mau buat terjemahan. :p

Ucapan berangan makcik:

“Jika saya ada berjuta ringgit, saya mau beli cinta dan hati-hati manusia. Sekianlah sahaja ucapan ringkas gila saya.”

Terima kasih.

Nota kaki:

Setelah mendapat anugerah, tiba-tiba kreativiti saya mati sebentar. Tapi jangan ditalkinkan lagi. Saya keletihan. Sakit dan mau beradu sebentar.

KOMA.

Kepada yang rajin, sila jawab tag ini. Terbuka kepada semua warga cyber yang rajin, tidak letih dan tidak malas.

Terima kasih ahaks!


Ini dari Encik 13May. Saya belajar jadi pemurah dari dia.

Sebenarnya, sebetulnya saya mengidam anugerah dari Geng Jurnal. Tapi saya sedar diri, apalah sangat blog dan tulisan saya ini.

Ulasan

SHIMI berkata…
Terima kasih akan yang sporting. Mereka meminta kita menunaikan
13may berkata…
oh! 2nd komen...bolah bolot award ni semua :D
Tanpa Nama berkata…
kak. macam pelakon pulak.. lepas dapat award, terus menyepikan diri... haha. jangan lah gitu! saya seru kekreatifan akak supaya menjelma dan mengupdate blog ini!! :)
Water Lily berkata…
Lina,
Tak..tak..tengok ada entri baru tuh hahaha..

May,
Akak tau hang dah ada. Buat apa2 banyak2. :p

Shimi,
T/kasih kerana selalu ke sini :)


ps: Nampak takde orang nak award ni hehehe...
SyAhiRah LaLAla berkata…
pengisian yg menarik,,i wud say that. salam kenal :)
Water Lily berkata…
Shahirah

Thanks and salam kenal juga :)

Catatan popular daripada blog ini

Sekaki Payung Kertas

Foto pinjam

Kala langit muram dan meruntuhkan molekul-molekul H2O; di waktu dingin basah begini, ingatan pun menguakkan pintu ke zaman lalu.

Sekaki payung kertas dalam kenangan. Abah(allahyarham) sering-sering menggunakannya ketika berbasikal di waktu hujan.
Orang kampung juga menggunakannya ketika kehujanan. Atau mengiringi jenazah ke teratak sementara menunggu hari perhitungan.

Biarpun puluhan tahun berlalu, aromanya masih terbau-bau. Waktu itu ia cuma berwarna asli. Coklat kehitaman.

Wangi!!

Saya sering-sering menghidunya. Ketagihan. Umpama penghidu gam. Rasa mau dipatah-patahkan bilah-bilah rantingnya dan diratah-ratah.

Memang gila!

Kini.

Payung kertas berganti nylon. Walau bercorak cantik warna-warna, hilang seri tanpa aroma.
Katanya nylon tahan lebih lama!

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…