Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

21.8.08

Krayon

Malam ini.
Kirimkan aku kekasih
Krayon berwarna pelbagai
Biar aku warna cinta kita
Bosan jika cuma hitam putih
Malam ini
Cuma malam ini
Hidup kita berputar legar
Kadang bosan tanpa warna-warni
Aku mahu krayon
Jangan kau kirimkan bunga.

24 ulasan:

Kerp (Ph.D) berkata...

kak mar!!

macam biasa, pendek tapi penuh erti. saya pon perlukan crayon untuk lebih mewarnai pertengahan minggu yang colornya pudar.

S.YanaZ berkata...

Aku perlukan...


cahaya, biar bersinar...
cinta kita.

:]

A t i Q a h berkata...

Kalau kirim bunga, kita tak boleh warna lukisan tu. Tapi petalnya kita boleh buat kolaj. Eheh.

violet berkata...

tetibe tingat crayon shincan...heheh...

*salam jumaat kak lily... :D

Ungku Nor berkata...

tak kira!!
nak ceklat kedberi jugaaakkk!!!

ekekeke

oe~ berkata...

adakala mmg begitu. disaat ia black n white, kita merindui water colour. namun pilih lah yg putih.

ah tok berkata...

adoyai...


baru nak bagi bunga

Si Kachak Suparjo berkata...

kalau x pandai guna krayon, comot jadi nye nnti.


Pakai pensel kaler je bleh?

Marjerin berkata...

nice poem. i like.

:)

Amalina berkata...

oh sy juga mahukan krayon. sukakan terapi warna.

cikgooden berkata...

malam ini saja?...nak projek la tuh..
kakakakakakakk

tasikmerah berkata...

kak sila ko sumbatkan crayon itu ke mulut cekguden yang itu... :p

poster colour kamu tak mahu kak?

Aishah Jamal berkata...

Nak masuk pertandingan mewarna ke?
he..he... gurau je.

Hidup kalau hanya hitam putih rasa bosan tapi kalau terlalu banyak warna buleh naik kelabu bijik mata.

kemat berkata...

saya tak pandai mewarna..bagaimana

Penoreh Getah berkata...

aku rindukan krayon cap panda yg dulu2..

Water Lily berkata...

Danny,
Kita perlukan bertin-tin cat Nippon hahaha!

Yanaz,
Cahaya? Terang lagi bersuluh.

Haih!

Zamri,
Ya..ya..mengadap Tuhan juga perlu yang putih. :)

A Tok,
Bak sini. Bunga pun bungalah. Rezeki jangan ditolak.

Sila bagi kat awaek kamu oke hahaha!

kak Ungku,
Kentang putar mau dak?:p

Tiqah,
Yap!Bunga juga boleh. Malangnya bunga pun tarak! Haih!

Vee,
Tengok sinchan juga. Kita serupaaaaaaaaaaa!

Cikgu,
Kau pandai(kalau tak,takkan jadi cikgu). Nanti aku bagi krayon biru.
Rosak anak2 murid dewasa kau ni hahahah!

Tasik,
Aku rasa nak sumbat je mulut dia dengan tin cat.

Adik kachak,
Kau perlukan cat, untuk melukis wajah bagi membuktikan kekachakanmu ahaks!

Mar,
Poem? Tu sampah dari hati rusuh hahaha! Thanks!

Amal,
Terapi warna. Ni fist time dengar,nanti gugel hahaha!

Aishah,
Ya.ya. Pertandingan mewarna cinta kursus untuk murid-murid tua :p

En Kemat,
Sila mengecat bintang hahaha!:P

Nuar/PG,
Comel sungguh kan? Crayon dan pandanya juga hehehe..


Salam dan terima kasih.

cikgooden berkata...

tak rasa nak tulis buku ka?..sajak2 kak hebat jugak..merapu pun tak kurang jugak.ha ha ha.

Princess Liyana berkata...

ehehe,sweet:)

crayon berwarna-warni, alahai..:)

blackpurple @ jowopinter berkata...

Biar saya pinjamkan cahaya. Tapi untuk sekejap saja-lah.

:)

Perempuan Kalis Peluru berkata...

Perlukan kan krayon, waterkaler, kaler minyak, magic pen... (WINK)

nice poem..

kak ja berkata...

Salam WL, somebody told me, tidur yg nyenyak, mimpinya hitam putih.. Mimpi kja selalu colourful, hinggakan kekdg susah nak bezakan antara mimpi dan nyata.. Mungkin mimpi yg colourful ni terhasil drp otak yg sentiasa bekerja, tak kira siang atau mlm..

"Aku mahu krayon
Jangan kau kirimkan bunga."

LOVVVVVVVE it!!

xiiinam751, musafir denganMu berkata...

ckLah sedang mewarna Jalur Gemilang ..he...he..(home work last minute anak di penghujung cuti!!)

Water Lily berkata...

Ck Lah,
Selamat menarwa Jalur Gemilang.

Merdeka! Sesekali patriotik. Sesekali!

Kak Ja.
Saya juga suka dua ayat itu. Meaningfull..tapi ikutlah tafsir masing-masing :)

Perempuan kalis peluru.
Wow! Intresting...yr. pysdo.
Kalis cinta juga? Wink* Ahaks!

Salam kenal.

Purp,
Cahaya apa? Bualn,neon atau mentari.T/kasih. Pinjamkan tochlight, mau tangkap si kunang-kunang :)

Liyana,
Sarap sampah dari hati kadang kala cukup sweet :)

cikgu,
Ntah..niat nak tulis. Format pun tak tau. Nantilah kucari ilmu dulu...:)

T/kasih.

aoc gold berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.