Langkau ke kandungan utama

Kadang waktu tidak tahu itu lebih mudah!

Kata orang, kehidupan ini dipenuhi kejutan-kejutan dan risiko. Bagaimanapun segalanya berakhir dengan keajaiban yang tidak kita duga. Walau kelihatannya sangat buruk dan menakutkan dari kaca mata kita yang daif, ia sebenarnya rentetan-retetan peristiwa yang telah kita persetujui dengan Tuhan ‘Azzawajalla. Sejak kita mahu diciptaNya.

Doakan saya untuk hari ini!

Mungkin pengambilan steroid secara berjadual menjadikan saya gementar. Gementar amat. Apatah lagi prosuder prosiding di hospital yang tidak pernah saya lalui agak memakutkan. Benarlah! kadang kala ignorance is bliss.

Ahhhh! Bukan apa-apa...”
Sebahagian hati kecil saya menafikan ketakutan itu.


……………………
5.30 am
14.01.09

Ulasan

capullet360 berkata…
harap kamu berjaya..

ya..
saya doa..
Ungku Nor berkata…
dia injek je steroid tu..bukan nak kena belah perot ke apa ke..hehehe

memang bukan apa-apa je maria..sayang awak, muahss.
Aishah Jamal berkata…
Apapun yang WL lalui, saya doakan kesejahteraan dan kebahagiaan berada bersamamu...
Ahmad WM Omar berkata…
Saya doakan segala yang baik-baik untuk kamu. Semoga tabah, sabar dan berani. Syafaakillah.
Kak Ly,
sy doakan kak sentiasa dlm keadaan sihat..sabar ye kak...moga tabah...
Nizam.Ariff berkata…
Semoga tabah dan berjaya
Sastri berkata…
salam...

semoga dipermudahkan prosidur yang perlu dilalui itu... ameen...
BuRuuj berkata…
smga dipermudahkan-Nya. sy pn sdg bergelut dgn kesakitan juga..
tasikmerah berkata…
kita ni mmg dah kacip dgn hospital ye kak... he he.


.
hegira berkata…
saya doakan akak.
achik berkata…
mudahan takde apa-apa..
rudy bluehikari berkata…
moga segera sembuh. amin!
xiiinam751 berkata…
Tabahkan hati...

cKLah pun baru balik dari hosp. Jumpa si dracula penghisap darah...dan bawa balik sebeban juadah ubat...moga Allah sembuhkan kita...
- j o h a r i - berkata…
sakit itu satu dugaan dariNya..
semoga akak tabah menghadapinya
saya doakan akak cepat sembuh
amin
Sri Diah berkata…
Abah akak cerita, orang alim ulama selalu meminta dirinya sakit - katanya dengan sakit, kita mengingati Allah Maha Pencipta... jika tidak sakit, kita seperti riak, lupa pada Ya Rabbi yang menjadikan semesta alam.

Kuatkan semangatmu...!
aie akaike berkata…
semoga cepat sembuh. aja-aja fightin'. ;)
A t i Q a h berkata…
Dah dua hari dari entri ni diterbitkan. Macam mana akak hari ni?
addyaholix berkata…
doa saya sentiasa ada untuk kak WL. moga mampu tempuh semuanya Insyaallah!
DeeN berkata…
Kak,
Jangan bimbang yer. Everything will be ok. Semuga yg terbaek utk akak. :D
Pa'chik berkata…
aku masuk blog keling mana neh... :P

kakliliair... ko tanak ribais balik ke tajuk tuh... :P
~~~ kay ~~~ berkata…
WL,
selain bersabar. Apa yang paling penting ingatlah Allah dan berdoalah selalu. Doa itu adalah ubat yang paling mujarab...

"Doa adalah senjata orang mukmin, tiang agama dan cahaya langit serta bumi."

Semoga WL tabah & sentiasa bersabar, mengingati Allah dan berdoa selalu di dalam menghadapi apa saja bentuk ujian yang mendatang.

PERCAYALAH sesungguhnya Allah menyayangimu….
lalu kay panjatkan doa dlm keheningan malam jumaat ini ~~~
Amalina berkata…
Salam kak,
Semoga mudah segala urusan kak dgn hospital. take care. kirim salam abe...
nzuhdi berkata…
makjun kuat salasah (steroid)
oe~ berkata…
sabar.. :)
Water Lily berkata…
Teima kasih untuk teman-teman maya yang meningalkan komentar di sini.

untuk pakcik-aku dah revais. hahaha!
Al maklum menulis di bawah pengaruh steroid .:p

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…