Langkau ke kandungan utama

TAG...TAG..TAG

my lazy boy KOKO


Now, for the tag...Shah Talk Only

1. Name one person who made you laugh last night.
Boy- adik angkat saya

2. What were you doing at 0800?
Tengok berita kat tv propaganda

3. What were you doing 30 minutes ago?
I am bloghopping & surfing. Dengan entry tanpa tajuk.

4. What happened to you in 2006?
Tak ingat..Melayu mudah lupa he..he..he..

5. What was the last thing you said out loud?
"Koko”…saya panggil nama kucing baru saya.

6. How many beverages did you have today?
Many….bercawan-cawan..bergelas-gelas dan bertin-tin...

7. What colour is your hairbrush?
Well, green(mesra alam)

8. What was the last thing you paid for?
Accessory- rantai manik harga RM15…tak sempat nak bergaya dengannya,kucing saya dah kusut-kusutkan hu..hu…hu..

9. Where were you last night?
Atas katil..tidur mati

10. What colour is your front door?
Brown..tak perlu tukar cat sebab bukan rumah sendiri

11. Where do you keep your change?
Tengoklah…berapa jumlahnya he..he..he..

12. What's the weather like today?
Panas…panas..bersama zirafah di zoo

13. What's the best ice-cream flavour?
Saya tak suka aiskerim

14. What excites you?
Okay…I ask you again..what exites you…but don’t give the same answer lor…

15. Do you want to cut your hair?
Well, if I do, my hubby will killed me.

16. Are you over the age of 25?
Yes…I am 73 years old grandma he..he..he..

17. Do you talk a lot?
Nope. Depend on the topic but I can’t talk a lot.

18. Do you watch the O.C?
O.C???What is that? Is that a movie or TV series?

19. Do you know anyone named Steven?
Cat Steven aka Yusuf Islam

20. Do you make your own words?
Nope…but I still thinking what and how…

21. Are you a jealous person?
I can be.

22. Name a friend whose name starts with the letter 'A'.
Awissukorni (my childhood friend)

23. Name a friend whose name starts with the letter 'K'.
Hmm..Kerpie, Kak Nor, Kak Tie bla..bla..bla…

24. Who's the first person on your received call list?
Er......my hubby..nope...ha..ha..ha..

25. What does the last text message you received say?
Sorry made you waiting so long ( geram…tiada maaf bagimu)

26. Do you chew on the straw?
Why I should do that? Give me a reason.

27. Do you have curly hair?
Yes of course…err...tercakap plak...aurat hu...huu..hu ...

28. What's the next place you're going to?
Bed. Nice dream babe..

29. Who's the rudest person in your life?
So many, can I put you here or not? No laaaa.....

30. What was the last thing you ate?
Mee Maggi perisa kari.

31. Will you get married in the future?
I intend to…he..he…hee..when I am 73 and my hubby not here anymore he..he..he...(kalau panjang umur lagi...ada hati rupanya aku...)

32. What was the best movie you've seen in past 2 weeks?
Bukan movie…telemovie sempena Aidiladha kat TV memang menyentuh hati & mengingatkan “mati”.

33. Is there anyone I like right now?
Biarlah rahsia.

34. When was the last time you did the dishes?
Just few minutes ago….mee kari (mee Maggie)he..he..he..

35. Are you currently depressed?
Yup….hee..hee…here..look this entry

36. Did you cry today?
Should I?Nope.....

37. Why did you answer and post this?
Suka-suka….saja-saja & takde kerja

38. Tag 5 people who would do this.
Hmm...who else
a. Kak Ungku Nor
b. Naha
c. Najib
d. Mama R
e. who else aaaa…..(no idea)

Okay.That's my part done. Semoga Shah berpuas hati dan bagi gred A. (susah ni..ngalahkan soalan tugasan) Happy tagging, guys.

Ulasan

de_kerinchi berkata…
Salam waterlily,

samaler kita ke tag....

Versi pun sam huhhu..
cakapaje berkata…
Salam WL,

Setelah diteliti oleh para juri TAG dan badan kehakiman Cakapaje, dan walaupun terdapat beberapa jawapan yang dimusykilkan dan disyak telah diciplak, maka keputusan yang telah diambil adalah keputusan majoriti iaitu...WL telah lulus dengan warna terbang :)

Thanks for being a sport :)
Lily Abdullah berkata…
Shah,
La ciplak ka? Ingat tak perasan..hee...he..tp betul mlm td saya makan maggie mee pe....

De_ kerinci,
Awak ciplak jugak ke? :D
Ungku Nor berkata…
alahaiii..kena tag pulakk.
bebila senang la baru akak jawab, okeh?

Catatan popular daripada blog ini

Aku tidak beretika?

Aku menggaru-garu kepala yang tidak gatal sambil mata menerjah bulat ke layar pc. Aku gugel Ethical issues in workplace . Kemudian Ethical Theories . Bermacam laman dan arikel keluar. Maklumat overload . Melimpah. Uhhhhhhhhhhhhhh ! Susahnya memilih. Rasa macam si Puspawangi memilih dan mengasingkan barangan dari uncang Tok Janggut dalam cerita Musang Berjanggut. Puncanya bukan apa. Aku tak berapa pandai English . Walaupun kamus Oxford yang tebal sentiasa diheret masuk hingga ke kamar tidur. Eternal Law ? Utilitarianism ? Universalism ? Justice Theory dan macam-macam lagi. Entah apa-apa Mana satu satu mahu diadaptasikan ke dalam study case tugasan aku. Aduh! Damn ! Ada satu minah sudah kutuk aku dalam forum. Dia kata aku unethical masa berforum. Hujahnya, aku salin dan tampal informasi di web dan letak dalam forum. Cis ! Selama ni aku buat benda yang sama juga. Bukan aku kata aku punya. Aku tulis sumbernya. Dan pensyarah aku tak pernah kata apa-apa pun. Pada aku selagi, aku nyatakan

Monolog kecil

Kebarangkalian apabila aku menulis di sini hanya seperti melakon sebuah teater monolog. Ada penonton. Tiada reaksi. Namun bukankah tiada reaksi itu juga satu reaksi? Hi, awak apa khabar? Aku cuma ingat Nizam Ariff dan Art (Atorzy ). Aku cari blog Art. Tak jumpa lagi.

"Mari bercerita" kata Cik Ninapop

“Mari bercerita tentang episod kehidupan” kata Cik Ninapop . “Kamu ditag” dia menjerit di peti jerit saya. Hidup kita berepisod-episod, berbabak; kita antagonist dan kita juga protagonist dalam waktu yang lain. Kita tuan sutradaranya. Kadang kala serentak. Saya sudah banyak menulis dan ada waktu memiktifkan sebahagian daripada kehidupan saya. Sudahnya, tidak banyak lagi episod-episod silam yang boleh diceritakan. Hanyalah ini! Episod 1 Saya dilahirkan di sebuah perkampungan yang namanya mungkin tidak tercatat dalam peta Malaysia. Walaupun tempat tersebut jauhnya kira-kira 45 minit ke bandaraya Alor Star. Ketika saya beritahu nama tempat itu, pasti mereka akan bertanya. “Situ banyak pokok limau ek?” Jenuh saya menerangkan tempat asal saya adalah perkampungan sawah padi. Jika ada pokok limau pun, hanyalah pokok limau purut; yang ditanam bertujuan untuk dibuat acar limau, daunnya untuk dimasak tomyam dan buahnya yang gugur juga dipercayai untuk menakutkan ular-ular berkeliaran, terutam