Langkau ke kandungan utama

Dot..dot..dot

I really want kimono, obi and hair accessories!!!
Tolonglah aku cukup teruja dengannya.

Nota kaki:
Aku sedang belajar menulis entri tidak cukup umur.
Dan aku rasa petang ini, seolah aku bukan aku

Ulasan

Nak tulis apa ya...
Eh..Hi waterlily,apa khabar?
Aku : (Awat hang?)
Rajuna berkata…
tak apa
obseskan lah diri akak!

kellas!
Pendek tetapi berjiwa :)

Semoga seorang wanita tabah yang saya kenal sebagai Waterlily mendapat semangatnya semula. :)
eTomyam berkata…
Melankolik, sungguh melankolik....another Samad Said In Progress.....
A t i Q a h berkata…
Er..Kak Lily bukan Kak Lily?
Hmm..panggil Kak Krisantimum boleh?
=D
Al-BIMA SAKTI berkata…
usah hilangkan 'perasan' diri
yg kurang pasti...
waterlily berkata…
Al Bima,
Saya tidak dapat 'tangkap' maksud anda.

Tiqah,
Bunga itu lagi cantik dari water lily :)

etomyam,
Saya sedang berekperimen dengan kata-kata indah. Cuma blogger kecil. Satu apa pun idak pernah dicetak di media arus perdana.
Jauh sangat saya dengan Pak Samad.

Purp,
Ada yang kak WL ingin sampaikan. Cuma kali ini caranya agak berbeza. Kepelbagaiaan itukan lebih indah.:)

Juna,
Akak jarang obses dengan apa-apa. Hari ini aku masak lain, esok aku cuba resepi lain.

Bosan juga jadi manusia obses:)


Cik Lah,
Saya pun tak tau. Terpulanglah mahu tafsir apa :p

T/kasih
chinta berkata…
sy juga obses dgn kimono..

btw, sy linkkan blog kak lily yekk
Aishah Jamal berkata…
Saya dengar cerita Harga Kimono agak mahal berbanding baju ala barat.
Teringat cerita Oshin dan cara mereka berjalan dengan kasut terompah kayu.
Sy lak mau katana, sai, dan shuriken.

mau merampok!

ha ha.
IBU KUMBANG berkata…
Saya tak dapat bygkan kalau pakai kimono.. harus 5 minit dah cabut
kuchalana berkata…
kekeke.. teringat nobita..
tasikmerah berkata…
kak, kau PMS kah?

hu hu.
waterlily berkata…
Dik Tasik,
Huhuhu..bukan. Aku...entahlah hahaha!

Kuchalana,
Saya suka Doraemon yang kiut :)

Ibu Kumbang,
Hahaha..macam pakai sari kan? Kimono lebih kemas.

Adik kachak,
Mau jadi shogun yay!

Aishah,
Yang murah juga ada. Kimono musim panas kut tak salah. Yang mahal tu, dipakai untuk upacara tertentu aja dan lebih tebal.

Chinta,
Yay! Kita serupa. Agak2 kimono match ke ngan tudung hahaha!

T/kasih.

ps: Amende yg kamu tulis tu,nanti akak gugel. Maklumat dihujung jari ahaks!
pHu YinG berkata…
Kimono mahal, okeyyyy!! ;-p
waterlily berkata…
Ying,
Kerana mahal, tak sesiapa pun sudi hadiahkan kak Lily sebagai cenderahati :p

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…