Langkau ke kandungan utama

Sakit gigi


Rasa macam nak kurung orang dalam tandas awam  pun ada!

PS:Bahasa aku 'baik' sikit dari bahasa dia kan?

.
.
.
Yang, yu jangan kurung ai ye!
.
.
Ok, tau,tau yu ramai peminat.

Ulasan

tasekM berkata…
wakakaka....

bahasa ai mmg 'jahat' kak~

:P


.
xiiinam berkata…
Nanti ai jahit tangan dia....


Nak kena babab tu!
Water Lily berkata…
Kak Lah,
Memang nak kena babab dia tu? Tpi kan, takut pulak kena sihir hahaha!

Tas,
Basaha yu oke ape, bahasa ai, kalau marah lagik la cabul.

Tapi kan Tas, itukan realiti. Bahasa indah2 hanya terdapat dalam fiksi.

Tapi aku tengah cubalah, nak cakap elok2 sb sakit gigi kan..kan..kan..:D
mukhsen_x berkata…
sudah tampal koyok? cabot la, spital kerajaan 2 ringgit. :)
Water Lily berkata…
Muksen,
Bulum, gi klinik kerajaan.OKU free of charge.

Nama awak ni,macam 'sesuatu'lah muahahahaha!


ps: TAS,jangan ko bongkarkan rahsia aku ye :D

Catatan popular daripada blog ini

Sekaki Payung Kertas

Foto pinjam

Kala langit muram dan meruntuhkan molekul-molekul H2O; di waktu dingin basah begini, ingatan pun menguakkan pintu ke zaman lalu.

Sekaki payung kertas dalam kenangan. Abah(allahyarham) sering-sering menggunakannya ketika berbasikal di waktu hujan.
Orang kampung juga menggunakannya ketika kehujanan. Atau mengiringi jenazah ke teratak sementara menunggu hari perhitungan.

Biarpun puluhan tahun berlalu, aromanya masih terbau-bau. Waktu itu ia cuma berwarna asli. Coklat kehitaman.

Wangi!!

Saya sering-sering menghidunya. Ketagihan. Umpama penghidu gam. Rasa mau dipatah-patahkan bilah-bilah rantingnya dan diratah-ratah.

Memang gila!

Kini.

Payung kertas berganti nylon. Walau bercorak cantik warna-warna, hilang seri tanpa aroma.
Katanya nylon tahan lebih lama!

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…