Langkau ke kandungan utama

Kata kunci

Sudah dua minggu tidak mengemaskinkan blog. Jika rumah atau pejabat pastinya penuh sarang labah-labah, sarap-sarap sampah. Mungkin juga tahi cacak.

Tadi saya memeriksa akaun Nuffnag. Dan kata kunci yang saya temui amatlah menggeletek hati.

Di antaranya termasuklah yang berikut

Jowopinter Qusnan Munazarif. Silalah bersuara seperti dahulu kerana ada orang sampai ke blog ini kerana mencari kamu ha!ha!

waterlily blog19
gambar rumput kerbau2
gambar konvokesyen plpp bangi 20061
lukisan bunga water lili1
apa bunga kesukaanmu?lily1
cerpen pelangi1
krayon maskara1
bahan siaran tentang cinta1
waterlilysicksadcity1
jowopinter q. munazarif

Ulasan

SHIMI berkata…
salam kak. blog saya pun selalunya bersawang juga.

Aih! lama dah tak mengomen disini. Selalu melawat dan menjadi silent reader je.

Moga terus berjaya kak
tasekM berkata…
ada gambor rumput kerbau ke dlm blog ko ni kak...? :)



.
Water Lily berkata…
Entah..aku pun tak sure la Tasik. Tapi aku syak depa jumpa sajak"Lihat pada rumput" tu.

Shimi,
Wassalam - akak pun dah lama tak melawat ke blog Shimi. Blog sendiri pun tak berapa nak rajin update dah. T/kasih untuk doa Shimi tu :)
hehehe...nanti-nantilah bila saya sudah berpijak ke bumi yang nyata balik, saya cuba merajin-rajinkan diri mengeblog macam dulu-dulu....
banyak kata kunci kak?..hahhhahah...
Water Lily berkata…
Ntah, yang bukan2 pun ada. Tp aku tak reti nak buat print screen la cikgu. Buat kat word boleh,aku try kat blog muahahaha..tak jadi.

Namanya ja pernah pernah masuk kursus IT. Cikgu yang kami dapat pada tahun 2005 dulu ialah cikgu yang rajin 'belajar' bukan 'mengajar'

Ampun cikgu. Kalau dia baca blog aku ni mampuih laa aku..hahaha!

Purp,
Kam kerja kat mana pulak ni, Di kayangan ke?D

t.kasih yang baca diam2.
Nizam.Ariff berkata…
Rumput kerbau ???

Hahahaa... tak boleh blah tu kak.. hahaha
Water Lily berkata…
Macam mana rupa rumput kerbau agaknye Nizam. Kejap kak nak gugel.

hahahaha!
makbonda berkata…
Mar,nah sapu sawang,nah sapu lidi,tak pandai guna ? nah vacum....sapu jangan tak sapu.... makonda nak datang nih,buat sirap limau ais satu.
Water Lily berkata…
akak, hantar vakum cleaner bulih hahaha..:D

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…