Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

18.11.09

Sila marah, jika tidak setuju!


Aku tidak berselindung kawan. Aku cuba menjadi diri. Aku tayangkan wajahku di sini. Aku bogelkan segala isi hati. Aku tidak mahu menjadi penakut lagi.

Tolong hentikan tuduhan palsu! Aku tak cari nama di sini.

Aku tidak terikat dengan mana-mana parti. Merah,biru dan hijau sama sahaja. Semua itu bukankah warna semata?

Persatuan? Pergi matilah!

Bangsaku hanya akan bersatu untuk dua perkara sahaja. Satu, kenduri-kendara. Alasan mahu melantak kenyang-kenyang dan isi perut hingga penuh.

Dua, kematian. Takut jenazah busuk dan berulat!

Untuk perkara-perkara lain kita macam enau dalam belukar.

Sila marah, jika tidak setuju! Marah yang santun! Marah yang comel!
(Ditulis sebab geram melihat senario politik semasa. Bukan sebab hujan ya!)




13 ulasan:

Nafastari berkata...

Saya tidak punya alasan untuk marah. Saya bukan saja setuju, malah menyokong kuat Water Lily!!

Go go girl! Rock the world!! haha...

tasekM berkata...

ayat2 mengamuk kamu aku suka. sila ajar adikmu ini mengamuk.

he he.



.

rahimin idris berkata...

marah memang hak semua orang.

aloy_paradoks berkata...

tak ah,,,, tak marah pun...

Pa'chik berkata...

kalili... aku tak ske gi kenduri... kikiki...

ada ke bangsa yang bersatu weh???

Pa'chik berkata...

pertubuhan bangsa-bangsa bersatu pun tak bersatu... :P

xiiinam berkata...

Aku juga bukan pengikut mana-mana warna yang memualkan itu.....

Nizam.Ariff berkata...

Marah takpe, mengamuk jangan...

Pa'chik berkata...

aaa... jangan mengamuk weh... nanti pulis tembak buta je kat dada ang weh... takdak kira apa dahhh.... :P

puding roti berkata...

wohoo~~ kakak..hee

mOEha Aziz berkata...

salam kak,

harung aje... jgn dipedulikan sgt tikus tikus yg poyo tu... :)

bahu jalan berkata...

saya mesti setuju dengan yang ini..

tp politik takkan hilang wajahnya.. ia akan tetap di sana walau tanpa dipinta

zizie ali berkata...

marah? tak takut pun...hehehe