Langkau ke kandungan utama

Ombak Rindu : Sudut pandang seorang perempuan yang pernah bergelar 'loser'

Saya sudah membaca novel ini berulang kali. Kepingin pula menonton naskah yang diangkat ke layar perak. Sepekara yang saya suka tentang filem ini adalah sinemetografinya. Maya Karin tidak sesuai langsung melakonkan watak perempuan kampung dengan wajah 'minah saleh'nya itu.

 Peminat drama Korea atau filem Hindi pasti akan menyukainya.

Saya mengerti perasaan 'menyukai' itu. Mungkin saya seorang 'loser' yang baru beberapa tahun keluar dari kepompong.

Filem bagi saya, cuma hiburan. Barangkali escapism. Macam kita menulis cerita fiksi di blog atau media cetak.

Nota untuk diri :

" Perempuan, berhentilah berpayung! "






Selamat menonton!

Ulasan

So'od berkata…
Saya tak pernah baca dan tak nak tonton. Tapi tak bermakna saya bukan loser. Haha.
Faaein Talip Roy berkata…
belum berkesempatan untuk menontonnya..

novelnya berulang kali jugaklah baca..
Mak Su berkata…
salam singgah. sudah bc novelnya, baru jer. tp, tunggu kat tivi jerlah.
hanie berkata…
dah bace novel dia dulu. cukuplah. malas nak tengok film.
Water Lily berkata…
Hanie dan Mak Su,

Tunggu je kat Astro Firt hehe..

Faeain,

Kira ok lah. Tak le rasa buang duit macam tengok Al Hijab hari tu.

So'od,

Bumi mana yang tak ditimpa hujan dik..

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…