Langkau ke kandungan utama

Memang tercipta untukku



Sepanjang tempoh April sehingga hari-hari terakhir Julai banyak perubahan drastik terjadi dalam hidup saya. Saya kembali berkerja. Kemudian berpindah dan berjauhan dengan orang tersayang. Telefon rosak, ketiadaan kabel internet untuk seketika, kehilangan kucing yang menyerikan hidup saya, kamera digital rosak dan entah apa-apa lagi.

Apabila sudah punya sambungan, internetnya pula sering terputus-putus dan lembab macam siput. Kadang. saya sakit dan kepenatan di malam hari. Rasa takut, asing, sunyi dan terpinggir.

Jiwa saya kacau. Meronta-ronta mahu ke bengkel penulisan. Mahu kembali menulis. Dan saya sentiasa singgah di blog sifu-sifu saya membaca diam-diam. Dalam senyap sunyi.

Di sini, dan inilah cinta saya. Saya penat mengejar waktu. Cuba sedaya upaya mencari jalan pulang. Pulang ke pangkuan cinta hati saya.

Menulis!

Ulasan

Nizam.Ariff berkata…
Kak, tulis dalam diary la dulu sementara internet lembab.. pastu nanti pindahkan ke le...
Si Kachak Suparjo berkata…
Kita dijangkiti penyakit yg sama, kak.

Aku sudah mula rasa resah gelisah sementelah masih gagal menulis dengan baik.

Mahu berhenti menulis dan menutup blog, rasa sayang pula.
Water Lily berkata…
Nizam,
Sekarang dah ok sikit.

Adik kachak,
Mari berdoa. Moga cepat sembuh :D
puding roti berkata…
alalala cian kakak sy ni..olololoo..

nnti kalo tenet lembab lg kakak babab tenet tu. dl sy selalu bt kt tibi kt kg. dr ngeong trs ok kejap lps kena babab :P
Water Lily berkata…
Adik Puding,

Camne nak babab tenet, nak babab modem ke laptop muhahahaha!

akak nak babab pakcik gugel la, tak pun orang2 yg kje kat streamyx :D

Ni, dah abis oparasi pembersihan ke? Operasi betul ye, sampai 'page not found'. Jap akak g tgk, ada ke tak takde hehe...
ckLah@xiiinam berkata…
Coco menghilang terus kah?
Water Lily berkata…
Coco saya sudah 'dimatikan' atas nasihat doktor kerana mengidap 'sporo' (sejenis penyakit kucing yang merbahaya kepada manusia dan tiada harapan sembuh lagi)

Sedih sungguh kak..imau akak apa cerita?
en_me berkata…
salam ramadhan akak lily ittewww..
13may berkata…
saya pun rasa cam nak menulis semula...hehhe hehhe

salam ramadhan akak lily :)
Water Lily berkata…
me,
salam ramadhan too :)

May,
Hang dah beranak pinak yek? Salam ramadhan. kembali menulis ye. :)
sinaganaga berkata…
oit2, dah kerja kat mana? tinggal kat mana? apa-apa hal - telefon gua. sakit ka, hapa ka - telefon gua!
Fakeh berkata…
Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

FAKEH KHALIFAH SAKA

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…