Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

17.8.09

Sebuah coretan yang terjah-terjah - siri 2


Pada suatu hari dalam tahun 2009, dia terjumpa suatu catatan lama yang berbunyi begini:

Sejak akhir-akhir ini, gua asyik fikir pasal mati. Umur sudah 33, paling lama gua boleh hidup mungkin 20 atau 30 tahun atau kurang. Atau malam ini atau sekejap lagi.

Sebelum gua pejam rapat mata dan tak buka-buka-buka lagi gua ada satu permintaan.

Eh! banyak sebenarnya. Satu, gua harap gua mati kemudian, biar gua boleh jaga abah dan mak dulu. Gua kena mati kemudian, sebab gua takut Khadijah sedih ditinggalkan kakaknya. Walau gua dan Khadijah macam anjing dengan kucing, gua sayang dia ya amat woo! Wa cakap lu!”

Lagi satu gua, belum boleh mati sebab gua belum kawin. Hahaha! Gua sangat musykil ada ke yang nak ke gua nih?”

~20/4/2003~

Dia terpisat-pisat. “Eh!Betul ke aku pernah tulis begini?”


Hahahahaha! Rock gila...dalam rock syahdu pun ada!

Sampai entri ini ditulis, usia dia dipanjangkan lagi. Dia sudah ada pakwe rempit, yang boleh diajak ke mana-mana kecuali ke bulan.





19 ulasan:

lonelyroseblack berkata...

dokumentasi masa lalu.. :)

SHIMI berkata...

salam kak lily. Rindu sangat untuk dapat selalu singgah disini. Seperti selalu masa dahulu.

Kan itu juga kenangan...

mugiwara berkata...

macam ahli kumpulan rock kapak membuat pengakuan berani pula~

haha~

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

ahaaaa..rempit yo...hang ni?



ujan selalu..tak best dah merempit..

aliff muhammad berkata...

Pakwe rempit yang akak ajak makan coklat itukah? Pakwe rempit itu memang terer sebab akak yang rock boleh diajaknya merempit bersama-sama.

p/s: miss u so much akak.

tasikmerah berkata...

abang R tu kan terer. sila merempit ke melaka. he he.


.

mOEha Aziz berkata...

salam kak,

hehehe... pakwe rempit akak mmg best... :)

LotsOfLove-Pearls berkata...

salam...

kunjung 1st time..

dari blog en_me sampai ke sini..

hehe..

zhfr berkata...

rock rock pun hati gadis gak
haha

Basuh Baju berkata...

helo water lilly

lama tak dtg sini..hehe

ei, selalu gi maskara ke? best tak? tak pernah pergi la..ada apa ek?

Nizam.Ariff berkata...

Akak boleh ke bulan sebenarnya!

Pejamkan mata (tapi selepas baca habis tulisan aku ni la).

Pegang tangan abang R dan bayangkan Neil Armstrong menjemput akak turun dari Appollo.

Wuuihh.. giler rock-mantik.. hahaha

en_me berkata...

gua pong ader permintaan jugakk.. sebelom ko mati, leh buat TAG gua yg itteww takkk.. ekeke, salamm akak lily ittewww.. peace

KiMiE berkata...

err..cuba rempit ke ampang ni..leh saya payung ABC ke..laicikang ke..

nono fara berkata...

saya pun suka tulis diary dulu-dulu.. bila baca balik rs kelakar gilerrr okaaaayh! ;P haha...

tapikan, best tau. ssb kita leh reminiscing masa lalu :)

-Nono Fara

Alina berkata...

Tuhan ada.

Water Lily berkata...

Alina,
Ya,keajaiban sentiasa berlaku dan kadang kita tak sedar :)


Nono,
Sejak blogging, dah tak tulis diari lagi :)

Kimie,
Ko nak payungkan akak ke, atau akak yang kena payungkan kau neh haha!

Me,
Gua lum mati, syukur sudah jawab tag hahaha!

Nizam,
Akak rasa nak pegi venus la pulak... giler rock-mantik tak hahha!

Adinda BB,
Ada makan-makan, baca-baca puisi, nyanyi2 artis bukan mainstream dan kawan2 yang kita suka :)

Zac,
Gua pun manusia biasa gak, bukan robot :)

Pearls,
Salam kenal. Nanti akak lawat blog u ye. :)

adik botak,
huhuhu..bodek le abgmu itu hahaha!

TM,
Aku ingat lepas raya nanti,aku nak rempit ke Melaka jugalah. Tumpang tidur rumah ko boleh? hehe...

Aliff,
Kamu pernah baca blog akak diam2 ke? Selama ni,tak pernah nampak kamu komen. Kamu rindu akak, dah berapa lama tak datang dan baca sini/atau kita pernah jumpa secara live ke?? :)

Cikgu,
Hang dah baik demam ka? hehe..

Mugi,
Bukan takat berani mati, berani giler neh hahaha!

Shimi,
Berpuasa di rantaukah? Sian Mi. Miss u too :)

Lone,
Blog- dokumentasi masa kini :)

Water Lily

de_kerinchi berkata...

Assalamualaikum

Selamat menyambut bulan ramadhan dari saya sekeluarga..semoga segala ibadah, diterima dan diberkati Allah S.W.T.

ubilepih berkata...

Selamat menjalani ibadah puasa,semoga amalan di berkati Allah

aloy_paradoks berkata...

baru la gempak..