Langkau ke kandungan utama

Kak, bertabahlah


Hari ini, bangun pagi. Belum sarapan. Buka blog. Nampak komentar kakak ini.
Baca
entrinya.

Tanpa sedar, airmata tiba-tiba mengalir.

Ah! murahnya airmata pagi ini. Ramalan cuaca di dalam hati hari ini diramalkan moody.

Kak, bertabahlah!

Aku pun dalam kesakitan juga. Menelan ubat-ubatan sehingga naik loya tekak juga. Tapi selagi ada kurnia bernama nyawa, kehidupan tidak harus diisi dengan berduka sepanjang masa.

*nangis*

8.59am
Maaf, aku tak telefon. Takut ganggu kamu kak!

Sekali lagi kak, bertabahlah! Doa sahabat dan saudara terdekat mengiringimu. Dan Allah akan melindungimu. Moga kau selamat kak, Ya! kita tahu. Tahu amat. Tiada siapa pun sempurna! Selain dariNya.

Ulasan

mOEha Aziz berkata…
salam kak,

adikumu ni pun tiba2 mengalir air mata... simpati bercampur kagum dengan kakak yang sedang berjuang kini di meja bilik penuh cahaya itu....
amirahsyuhada berkata…
"Kadang-kadang tuhan hilangkan matahari, datangkan hujan, kita resah dan menangis mencari matahari, dihujung waktu, rupanya tuhan nak hadiahkan kita dengan pelangi"..

Tuhan amat memahami derita akak, kerana dia lebih dekat dari urat leher hamba2nya.

Senyumlah kak..
Nizam.Ariff berkata…
Tumpang risau....
KiMiE berkata…
betul tu kak..takde manusia yang sempurna..tapi mamat sebelah saya ni ngaku dia sempurna pasal isap rokok sampoerna..apa barang rokok tu..winston light gak best kan akak kan..kan?
addyaholix berkata…
moga kita semua dipelihara tuhan. yang sakit itu ujian. dan moga ujian mampu buat kita lebih mengingati-Nya.
en_me berkata…
salam akak lily itteww.. u hv been TAGGED by me.. ehehe
tasikmerah berkata…
doa yg baik2 buatnya..



.
oranglidi berkata…
smuga hepi2
xiiinam berkata…
.....
Salam...terima kasih atas doa yang dikirim...



Maafkan ckLah kerana rupanya telah membuat Mar menangis.....jangan risaukan akaklah...semuanya baik-baik saja. Alhamdulillah,.
- j o h a r i - berkata…
saya mendoakan agaar semuanya kan sentiasa baik2 saja..aamin..
Water Lily berkata…
Salam untuk semua,
T/kasih. Alahamdulillah kak Lah kita dah beransur baik. Boleh le kita bepoya2 semuala.

Citt! Tarak baik punya niat...[apa punya orang)

Ps- pinjam ayat samy vellooo daa!

:)

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…