Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

18.11.07

WHAT A DAMM STUPID THING!!! -part 2

Kata kawan saya - sejak balik dari Osaka ni saya sudah pandai marah-marah. Sudah berani complain dan melawan. Ayatnya dalam bahasa Melayu versi India " You sekarang sudah banyak marah-marah ooo". Saya cuma tersengih dan tersenyum kelat. Saya jawap dalam versi bahasanya juga " Ayooo..you don't know ka, saya bukan mau marah-marah...sudah mau "meletup"oooo"..dan dia ketawa terkekeh-kekeh. Faham apa yang saya maksudkan. Kemudian dia nasihatkan saya..." Maryani.....walau you pergi mana2 pun, you akan jumpa orang yang sama...situasi yang sama.....cuma nama mereka saja berbeza. You know what I meant? So..sabar sajalah. Tengok I ...I rilex jer...dah 10 tahun I kat sini. ....I datang lambat pun I rilex juga....kena marah pun I rilex jugak....walaupun I sekulit dengan boss....I tak dapat keistimewaan juga. You know why? I takde "link"..I takde "kipas" dan kelas I pun takde air cond" Kami sama-sama ketawa.

Nasihat yang bagus...tahun depan saya berazam baru....
  1. akan datang lewat ke tempat kerja
  2. akan mengajar ala-ala kadar saja
  3. tidak akan mop lantai,sapu sampah,buang sampah biarpun komputer lab tu bertukar menjadi lombong longgokkan debu dan sampah
  4. tidak akan baiki walaupun komputer "hang",dijangkiti virus chicken pox,HIV aids, hatta virus bawaan babi sekalipun.
  5. akan blaa..blaaaaa.

p/s...saya bukan dia....Bolehkah saya buat macam tu...

Tiada ulasan: