Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

17.1.16

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.

Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.

Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!

Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.

Ya- airmata ini sudah kering menagis. Saya balik rumah seperti biasa saya akan menangis di hadapan Tuhan.  Saya sudah tua - menjadi tua menjdaikan kita lebih efisien dalam mengawal rasa.

Ada kawan sekolah saya yang sudah pergi meninggalkan kami.

Okay kembali kepada kerja, 

Terima kasih awak kerana membaca. Terima kasih Tuhan untuk detik nafas yang masih tersisa.

Kesat air mata. Senyum dan terus melangkah.




Tiada ulasan: