Langkau ke kandungan utama

Separuh hari kekurangan kata-kata telah selesai

Ejen insuran asyik call nak promote produk mereka, Entah dari mana-mana dia dapat nombor saya.

Pengakuan 

Hari ini saya banyak dosa. Saya marah orang. Peliknya saya, kalau marah orang, saya menangis. Saya kena marah pun saya menangis.

Menunggu hujan teduh, ( Macam tajuk karya-karya agong :p )

Saya sudahkan kerja yang berdateline 5 Januari, Gagal siap juga. Kerja yang ada sangkut paut dengan orang lain memang susah siap apabila orang yang diharapkan enggan berkerjasama.

Sakit hati. Makan hati.

Nota kepada Encik Boss : Jangan asyik "bambu" saya dalam meeting. Minta cepat-cepat KPM lantik warden yang bukan di kalangan para guru.  Tidaklah terbeban tugas mereka dan menjejaskan reputasi kerja saya juga. Banyak la hang punya reputasi. Mungkin itu salah salah solusi kepada kelewatan saya.  ( Macam la Encik  Boss engkau baca hihi..)

Sabar. Sabar. ( Doa pada Tuhan semoga orang itu faham kesulitan saya )

Escapism

Teringat pada seseorang. Saya pun suka lagu Indon macam Hana Tajimakira.



Kurang suka versi ini.  Tapi  boleh saja. Sekadar hiiburan oke.

Ulasan

Nizam.Ariff berkata…
aku pun kerja bersangkut dengan kerja orang. kalau dia tak bergerak sama laju dengan kita, akibatnya perjalanan kita akan tersengguk-sengguk...
sepa berkata…
internet kat sini slow, kak! tak habis saya dengar lagu tuh...! nanti bila internet laju, saya ke sini lagi dengar lagi sekali. :)
Alla Sepa, lagu Inddn Dewa19 tu.Akak masih lagu tu,tapi tak dak kena mengena dengan Hiroshi ye

Cuba gugel entri kak, tajuk "lelaki-laki itu."

Zam,
Memang lah sgt sakit hati sebab yang nak mengdap bos jabatan tu akak. Takkan kak nak cakap dia hilangkan borang maklumat pelajar.

Itu masalah dalaman yang patut selesai sesama kita je. Takkan benda2 kecik pun nak bawa ke jabatan.

Haih payah..
sepa berkata…
suara Ahmad Dhani memang lunak. :)
akirasuri berkata…
Lagu-lagu Indo memang best. Saya suka! :D
Kita sangat suka lagu Kekasih gelapku - Ungu. Tapi takut punya kekasih gelap akan menggelapkan hati.

Minta Tuhan lindungi.

Ameen.

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…