Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

21.8.11

Puisi dari Jalan TAR

Semoga kamu terus bising
sesak sarat dek warga asing
Dalam kebingungan aku melangkah
Hati gundah berputik tanya
ini tanahku
atau daerah mereka 

Jalan TAR dan Jalan Ampang
langkah kadang sumbang dan tempang
kabur, keliru, sesak dan lesu
dalam resah berputik soal
mana saudara, mana banjingan

Sarap sampah mengotorkan wajahmu
Dosa pahala bergaul jadi satu
Tiada silu, tiada malu
dalam hati masih berputik tanya
mengapa kalis hukum
mengapa kebal denda

Jalan TAR
sudah terlalu tua engkau
sudah lama wajahmu ditaburi sampah
dan hanyir ludah!
Sumber foto











Jalan TAR
03.08.2011








7 ulasan:

tasekM berkata...

pi beli baju raya kak...?
aku tak beli lagi.
bila nk pi pun tak tau nih...



.

Water Lily berkata...

Tak de baju raya ye Tas,
HHari tu aku gi spital. amik ubat haha!

Tepon ko oke nanti roger ye..

Aku berkata...

kak.. tasek tunggu dapat untung baulu baru beli hp baru...

hani@debumelukut berkata...

puisi yg tepat.
bahasa yg mudah.
menarik.
tertarik.

SolitudeInMind berkata...

Jalan-jalan blog walking. Lama tak tempuh Jln TAR. Biasa dulu pergi sana pi Maiden beli stokin. HeHe.

Artozy berkata...

lama aku tinggalkan ibu kota, kak. tak tahu rupanya kini.

sepa berkata...

menarik...
aku sering hinggap di jalan tar di tahun2 akhir80an.