Langkau ke kandungan utama

Susan Boyle, ♪ ♫ ♪ ♫



Dia membuktikan, perpatah “don’t judge the book by its cover” bertepatan sekali. Pada pandangan saya, dia tidak mempunyai faktor x; cuma wanita biasa-biasa dan telah berusia. Kini, dia adalah fenomena rancangan hiburan realiti seluruh dunia.

Inilah transformasi tulen. Bukan seperti yang dicanang-canang di Malaysia. Bukan hanya orang cantik sempurna yang dicanang taja dan dipuja-puja. (Bukan maksud saya mencemburui orang cantik). Bersyukurlah, jika kita dilahirkan cantik sempurna fizikal.

Saya berharap, benar-benar berlaku transfomasi dalam industri hiburan tanahair. (dunia politik juga eheem!)

Dan Susan Boyle, membuktikan paras rupa bukan segalanya untuk berjaya.

------------------------
Satu cerita lain yang berkaitan.

Di dalam dunia pekerjaan misalnya, para majikan meletakkan pra-syarat berpewatakan menarik (sebagai contoh) bagi calon untuk sesuatu jawatan; bagi saya ini adalah diskriminasi yang cukup melampau. Namun, begitulah realiti dunia hari ini. Perlu diterima dengan berlapang dada, berfikiran positif dan terbuka.

Ps:
Ramai penulis blog, telah menulis mengenai wanita berusia 47 tahun ini. Saya menulis kerana dia benar-benar memberikan saya inspirasi, ketika saya sedang merangkak mencari hala tuju saya seterusnya.

Untuk menonton aksi Susan Boyle, sila kilk link
ini. Saya, sampai kini tidak pandai-pandai memuat turun youtube video.

Ulasan

alinaabdullah berkata…
oh sebelum susan boyle ini, ada seorang lagi daripada britains got talent yang memukau saya. Cuba google paul pott. sangat sayu dan memukau.
tehais berkata…
Menarik.

Orang alim tak semestinya pakai serban,orang pandai tak semestinya pakai spek.
Er..ada ke kena mengena?hehe

Papepun.Pandai akak bg motivasi macam nie ;)
Persis minda berkata…
untuk muat turun video youtube:.
1) masuk ke youtube
2) pilih video kesukaan anda
3) pergi ke EMBED (disebelah kanan), copy code disitu.
4) login ke blog anda
5) masuk ke NEW POST
6) klik edit html
7) paste code tadi
8) klik publish post
9) view

harap ini membantu
TQ.
SHIMI berkata…
dont judge book by its cover

berbaik sangka itu lebih mulia kan
aloy_paradoks berkata…
gua rase nak nangis dengar die nyanyi masa tu..
Pa'chik berkata…
pasai apa hang merangkak kalili wei???? kikiki... :P
suara datang dari perut, ke tekak keluar ikut mulut. Bukan ikut muka yang lawa atau bodi yang bergetah..

sekian. maklumat ini mungkin membantu..

ha ha ha..haih.
tasikmerah berkata…
kak, jom kita siku perut pakcik tu sikit. dah la tag tak mo jawab! ha ha.

kak, pc dgn kelajuan siput aku nih... nk tgk bidio 2 mint mau berjanggut menunggu loading... haih...

.
a.b geldofg berkata…
kalau mcm tu aku nak masuk juga lah
xiiinam berkata…
Errrr....siapa tu Mar?
ckLah kok enggak kenal sihhh....he...he..he...




Lamanyaaaa ckLah tak nengok TB....
TV je negok cklah kat bilik tu...
kadok berkata…
sumpah kak saya x kenal dia...sungguh. sangat ketinggalan saya ni. haih
Nizam.Ariff berkata…
Suara dahsyat...
yginsaf.com berkata…
tenet me sengal, xleh nk men 'awaktiub' ghitewww.. sodeyyy kannns
Water Lily berkata…
Me,
"awaktiub..woo cikgu ppsmi ni haha!

Nizam,
Dahsyat..ye-ye.

Kadok,
Ala kamu busy dengan Arissa dan kekasih kan?

Pakcik dan Pakcik lagi,
1. Ko kalau tak komedikan entri aku memang tak senang kan
2. T/kasih aku download. :)

Kak Lah,
Kat tv saya tak tau ada ke tak..hari tu saya baca paper dan saya gugel nama dia.

ab,
Aku rasa kau hensem lalala :D

Tasik,
Kalau tak tgk rugi. Pakcik memang gitu. Ko tak siku perut dia hahaha!

Cikgu Udin,
Maklumat hang memang membantu. Hampes la hang. haha!

Aloy,
Gue sudah nangis weh haha!

Shimi,
Malangnya kita jugde apa yang di luar semata. :)

Minda,
T/kasih atas perkongsian maklumat.

PS: Mana link kamu?

Ais,
Kadangkala begitulah kita..

Alina,
Paul tu sangat chomel ok haha!

TQ.

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…