Langkau ke kandungan utama

Selamat Ulangtahun Muhammad


Selamat ulangtahun kelahiran yang ke tujuh Muhammad.
Mudah-mudahan kau benar-benar menjadi yang terpuji
Jika kau sehelai kain putih, belum separuh kami corak warnakan hidupmu.
Kau istimewa, kerana satu-satunya zuriat lelaki dalam keluarga.
Dewasa nanti kau, bonda doakan menjadi pendinding kedua kakak dan adik perempuan

Besar menggunung, setinggi awan; bonda sandarkan seribu harapan
Mudah-mudahan, engkau berakhlak seindah Nabi Junjungan SAW.

Selamat ulangtahun yang ke tujuh Muhammad.
Mudah-mudahan kau benar-benar menjadi yang terpuji


~ bonda menulis, bagi pihak bondamu Khadijah~

Ps: Selamat hari guru untuk guru-guru yang dikasihi dan teman-teman blogger yang bergelar guru (secara rasmi ataupun sebaliknya)

Ulasan

Nizam.Ariff berkata…
Selamat Ulang Tahun Kelahiran kepadanya...
ZULKIFLI MOHAMED berkata…
Salam tengah hari Water Lily,

SELAMAT ULANGTAHUN KE-10 juga... Muhammad.
SHIMI berkata…
Moga harapan kak lily itu termakbul
moga dia menjadi terpuji dikalangan terpuji
selamat hari lahir
S.YanaZ berkata…
Selamat Wahai Muhammad, sejahtera sentosa ke akhir hayat.

Muhammad yg Kacak!
",
amirahsyuhada berkata…
wah, ulang tahunnya, jatuh pada hari guru, kalau kelak dia jadi cikgu, hmmmm lagi lah manis,hehe
~~~ kay ~~~ berkata…
semoga Muhammad menjadi anak yang Solleh... berjaya di dunia dan di akhirat.
(^_^)
abuyusof berkata…
nama yang terpuji
[S]itie [B]Um [B]Um berkata…
camat ulang tahun
xiiinam berkata…
Ooooo...anak Puan Khadijah ni....
Hidung mancung...



Selamat hari Lahir....
aishah_conteng_je berkata…
sungguh saya rasa mata muhammad ni boleh buat saya menangis kalau saya tenung lagi...

kamu indah adik..

kirim sayang sama muhammad ni ya kak lily~

ohh...tahu tak bunga pujaan saya adalah bunga lily putih..wangi!
tasikmerah berkata…
selamat hari lahir... wah! sorg lg gemini...


:)
yginsaf.com berkata…
hepi besday muhammad ittewww..
Ungku Nor berkata…
Selamat ulangtahun buat Muhammad.

lembutnya airmuka anak ni..
nak ucap selamat jugak (walau tak tahu ujung pangkal)


..sapa ni kak?.
addyaholix berkata…
selamat ulangtahun muhammad. moga kamu betul-betul menjadi yang terpuji.
Water Lily berkata…
T/kasih saya bagi pihak Muhammad. Muhammad anak Khadijah dan saya bonda saudaranya. :)
ubilepih berkata…
Selamat! di doakan mohamad di kurniakan sifat2 yang baik dan terpuji

Catatan popular daripada blog ini

Hari minggu yang kelabu

Hi awak, saya on laptop konon nak siapkan takwim, jadual balik kampung dan laporan kerosakan untuk dihantar ke PPD esok. Takwim asrama dah masuk setengah bulan masih tidak dapat disiapkan dengan sempurna dan jayanya. Orang dewan makan sudah 2 minggu memasak. tapi jadual menu mingguan masih belum saya print out. Pelajar asrama - sudah balik ke kampung pun saya masih belum siapkan.
Laporan kerosakan yang saya janji dengan Puan Pengetua nak siapkan minggu lepas pun gagal juga disiapkan. Maaf inilah saya - dan puan perlu terima seadanya saya.
Takwim asrama - sebenarnya adalah list tugas warden. Oleh kerana semua rakan sekerja saya yang sihat walafiat membuatnya, maka saya juga kena buktikan yang SAYA BOLEH!
Sekarang puan itu arahkan belajar membuat kewangan asrama - MESTI BOLEH! kata dia. Ya - mestilah saya akan cakap yes mem - walaupun saya masih  terkial-kial dengan kutipan yuran makan dan struggle dengan resit rasmi yuran makan tahun lepas yang belum ditulis.
Ya- airmata ini sudah kering m…

Catatan-catatan kepada (...diri juga...)

Pada akhirnya, saya menjadi begitu yakin. Blog saya sudah tidak lagi dikunjungi. Berdasarkan rating, trafik dan komentar.  
Dan datang jua pada hari dan ketika-ketikanya saya seperti tidak kisah lagi pada perhatian manusia.
Kadang terasa mahu marah, mengomel hatta mencarut sekali pun, kita ada medium baru iaitu Facebook.
Sungguh saya memang pemarah. Tetapi yakin saya tidak pernah mencarut. Marah dalam diam. Pendam. Hilang. Kadang marah skala kecil di Facebook. Kemudian saya padam.  Adakah dosa mengaibkan orang boleh dipadam? Adakah dosa mengecilkan hati orang boleh terpadam ? Dan mereka yang menyakiti saya, enggan hormati saya itu adalah urusan mereka dengan Tuhan.
Apalah daya saya. Meyakinkan manusia-manusia lain, agar telus mengikut peraturan adalah sama sekali tidak wajar.  Kita dibesarkan dan ditarbiahkan dengan corak pemikiran yang berbeza. Lahir kita pula dari genarasi berbeza.
Masing-masing ada ego. 
Jika saya merasa membuang sampah merata tempat itu berdosa amat, barangkali a…