Duit ini saya mahu guna untuk beli makanan kucing saya. Click Please!

12.12.12

Hujan dan engkau yang pergi

Hujan dan kita cuma perlu dua cangkir kopi panas untuk mabuk-mabuk cinta bersama.
Hujan dan kita sekadar perlukan sekaki payung kertas untuk bersiar-siar bersama.
Atau kita boleh meredah rintiknya dan kebasahan bersama.
Esok, kita akan bersama mencari paracetamol, antibiotik dan priton dari farmasi atau premis tujuh sebelas
Hujan, dan kita boleh pilih selimut tebal untuk baring-baring di bawahnya; dan kucing kesayangan kita menumpang di antaranya.


Tapi!


Kau pilih untuk merewang entah ke mana-mana dan meninggalkan aku dengan sebuah laptop yang maha bisu. Aku masih berharap, masih bermimpi tentang engkau.

Hiroshi 



ps : salin tampal dari blog konon2 rahsia tu. :p 

8 ulasan:

makissa berkata...

tertanya2... siapa hiroshi?

Water Lily berkata...

Adik,

Hiroshi-kekasih fiksi kakak ha ha...
Saja 'hidupkan' wataknya supaya boleh ingat ada banyak lagi perkara yang belum beres ttg impian & cita-cita untuk kembali menulis. :)

sepa berkata...

dalam hujan lebat, minum kopi memang asyik... :)

sepa berkata...

dalam hujan lebat, minum kopi memang asyik... :)

tasekM berkata...

abg razak pi merewang ke kak...?
biasa abg razak nih... hehe.



.

ASH berkata...

rasa macam nak berbaring baring jugak nih...
.
.
.
hehe

S.YanaZ berkata...

Hujan seperti aku dan engkau.
Kadang cuma titis.
Kadang lebat menggila.

Hujan seperti engkau. Seperti aku. Seperti kita.
Sepi.




Heheheeeeheee. Jgn marah ehh, kak.

Water Lily berkata...

Yazaz,
Eh, lama tak nampak..sungguh hujan menjadikan kita sepi dalam riuh rintiknya. :)

Ash,
Ko baring je kak,.. :)

Ps : Tengah fikir2 apa lagi nak tulis ...